LaDent functionalitati

25/martie/2010


Urmarirea Incasari (chitante): 

La adaugarea pe fisa pacientului a unui TRATAMENT se inregistreaza in aplicatie datoria de plata a pacientului.
Pe masura ce pacientul plateste, operati in aplicatie incasarea corespunzatoare iar restul de plata al pacientului va fi actualizat.
Restul de plata pacient este urmarit pe TRATAMENT si pe ansamblu (pe tot pacientul).

Documentele generate in aplicatie si folosite pentru urmarirea incasarilor de la clienti/pacienti (calcul rest plata pe client) sunt:

-         ‘dator’ prescurtarea de la DATORAT si inregistreaza datoria de plata din partea clientului

-         ’CH’ prescurtare de la CHITANTA si inregistreaza o plata facuta de client pentru care se elibereaza chitanta
(pentru chitanta se configureaza seria, numarul si o descriere implicita . Configurarea seriei si numar chitanta se face in meniu sus
‘Configurare’ / ‘Intretinere ’ / pagina ‘Facturare’ / zona 'Chitanta si Receptie' , dupa modificare se apasa butonul ‘Salveaza’ pentru a salva modificarile de configurare)

-         ‘INC’ prescurtare de la INCASARE si inregistreaza o plata facuta de client pentru care nu se elibereaza document justificativ contabil (chitanta), a se folosi in cazul incasarilor prin CARD/ BANCA; La cerere aplicatia poate fi configurata sa printeze BON fiscal la casa de marcat fiscala.

 
(pagina Fisa medicala : meniu sus buton Pacienti / pagina Fisa medicala)

In imaginea de sus, pagina ‘Fisa medicala’ , sunt tratamantele si diagnosticele introduse in fisa pacientului.
(pentru detalii legate de 'Fisa Medicala' vezi aici... )
 

Campul ‘Rest de plata pacient’ este calculat pe baza documenteleor existente la ‘Incasari ” dupa formula :

rest_plata = DATORAT – ( CH + INC )

adica

rest_plata = datorie - ( incasari_cu_chitanta + incasari_fara_chitanta )



La introducerea unui TRATAMENT pe fisa , daca este bifat ‘Efectuat’ atunci se genereaza si documentul 'DATORAT' corespondent
( datoria de plata din partea clientului ).

Butonul de jos 'Incasari...' deschide fereastra unde se poate urmari in detaliu, pe pacient si tratament datoria si incasarile existente.
(pentru detalii vezi paragrafun Incasari, mai jos)


Daca bifam ‘Platit’ pentru un tratament existent se genreaza documentul de incasare : CH sau INC, in functie de modul de incasare ales:


(fereastra 'Generare incasare' : meniu sus buton Pacienti / pagina Fisa medicala / bifa 'Platit')
 

Incasari (documente generate):

Documentele generate pentru urmarirea restului de plata client sunt vizibile in 2 locuri in aplicaite :
1 - de pe fisa medicala pacient:
meniu sus Pacienti / tab ‘Fisa medicala ' / buton jos ‘Incasari '

2 - in meniu :‘Configurare' / pagina 'Cabinet...' / buton 'Evidenta incasari (chitante)'


(pagina Incasari : meniu sus buton Pacienti / pagina Fisa medicala / buton jos 'Incasari')


Imaginea de mai sus ‘Incasari’:
Aici se vad toate documentele DATORAT, INC si CH existente pentru clienti.

Informatia afisata est efiltrata pe PACIENT si pe TRATAMENT, filtrul se afla in partea de sus a ferestrei.

Pe baza acestor documente se calculeaza restul de plata pe client filtrat vizibil in partea de jos.

Aici puteti adauga / modifica documente de evidenta a incasarilor de la clienti
.
 

Atentie:
Daca doriti sa modificati ‘rest de plata’ modificati sumele de pe fereastra de la ‘Incasari’, coloana 'Suma'


In partea de sus a ferestrei puteti activa filtrul pe client si tratament pentru a vedea doar documentele referitoare la un anumit client/tratament:
bifati casuta ‘filtru pacient’ si alegeti un pacient in lista alaturata. 

Tiparire chitanta:
Buton jos 'Tipareste chitanta': de aici se tipareste o chitanta: dati clic pe linia cu chitanta CH dorita si apasati butonul ‘Tipareste chitanta’, apoi pentru a trimite la imprimanta apasati pe iconita cu imprimanta sau CTRL+P .

 

Pentru a tipari toate chitantele emise pe o periada de timp folositi
meniu sus ‘Rapoarte’ / pagina Stomatolog / ‘Listare chitante emise in perioada ...’

Datele de identificare a chitantei ( partea dreapta sus a chitantei) sunt completate cu datele de pe linia selectata.
La crearea documentului CH , seria si numarul CH sunt automat propuse pe baza setarilor din meniu sus
‘Configurare' / ‘Intretinere ' / pagina ‘Facturare' / zona 'Chitanta si Receptie' ,
(dupa modificare se apasa butonul ‘Salveaza' pentru a salva modificarile de configurare)


[chitanta]

Datele firmei emitente de pe chitanta (partea stanga a chitantei) sunt automat luate
din meniu ‘Configurare’ / ‘Intretinere ’ / pagina General / buton ‘Date firma...’ .

 

Comunicare SMS si eMail:

Configurare Comunicare: sonfigurarea modulului de comunicare se face de la Configurare/Intretinere / tab Email-SMS.
Pentru SMS oferim doi furnizori de SMS : 3sms si whosms
Dupa ce v-ati creat cont la unul din acesti SMS-provideri, si ati achizitionat SMS-uri de la ei, configurati contul in Ladent la meniu sus Configurare/Intretinere / tab Email-SMS.

configurare email si sms Ladent
(fereastra Configurare: tabul Email-SMS)

Atentie: bifati 'Server' doar pe un calculator (in cazul configurare in retea): de pe calculatorul bifat ca 'server' se va trimite automat SMS/email (daca ati creat liste de trimitere automate).

Atentie: pentru testele initiale bifati 'mod TEST' si veti trimite SMS/email la adresa dvs, doar pt teste.

Listele de corespondenta SMS si eMail se realizeaza din fereastra Pacienti tabul Email-SMS :

- alegeti tipul mesajului (sms/email) in zona 'Definire mesaj': aici puteti defini un Template, sau scrie direct mesajul

- definiti Lista de destinatari: filtrati pacientii in stanga, apoi folositi butoanele de sus pt a adauga destinatari in lista.
O alta varianta de a filtra destinatarii este sa folositi 'Filtru tratament': de exemplu creati o lista cu toti pacientii care au facut implant in ultimele 6 luni si trimiteti-le un 'reminder' pt a reveni la control. 

Unde se configureaza email-ul si nr. telefon al Pacientului : Numarul de telefon (pt SMS) si adresa de email (pt. trimitere Email) pentru fiecare Paceint se introduc in pagina 'Date persoana' (sau Date facturare), campul Email si 'Telefon mobil'. Se introduce doar 1 numar de telefon si o adresa de email. Numarul de telefon poate fi doar National, 10 cifre, exemplu: 0740034777

- dupa creare Lista destinatari si definire Mesaj puteti trimite mesajul imediat (buton 'Trimite Acum',
sau puteti alege o data ulterioara la care mesajul sa fie trimis (buton '+ Adauga in Corespondenta')... pt. detalii vezi imaginea urmatoare:


(fereastra Pacienti: tabul Email-SMS)

Pentru mesajele de tip Email: se poate trimite email HTML (culori si fonturi) daca creati HTML extern si faceti copy/paste in mesajul email.
Email poate contine atasament.

Fereastra Corespondenta (meniu sus Corespondenta, sau ferestra Pacienti tab Corespondenta):  aici gasiti mesajele care s-au trimis sau care se vor trimite.
Foloti filtrele din partea de sus a feresrei pt a obtine informatia dorita: de ex. bifati 'Status (trimis?)' daca doriti sa vedeti mesajele trimise ;
daca SMS este bifat atunci vedeti mesajele de tip SMS, daca nu este bifat atunci vedeti mesajele de tim eMail.


(fereastra Corespondenta)

Folositi butoanele din partea de jos a ferestrei pt a retrimite un mesaj sau pt a procesa toata lista (se trimit doar cele netrimise si scadente).
Pt a retrimite un mesaj, puteti edita (sterge) continutul coloanei 'status' si apoi 'trimite mesaj selectat' pt retrimitere.

Alte locuri unde Corespondenta este integrata in aplicatie:
- Pacienti/Date persoana: d-click pe 'Email' pt email la acea persoana.
- fisa medicala (adaugare): se poate crea o Notificare catre Pacient pt a reveni la consultatie (notificarea se trimite la o anumita data)
- configurare email DOB (data de nastere): se trimite email automat in ziua in care pacientul are data de nastere (trebuie configurat templatul de email DOB, pe pacientul sa fie completat data nastere, adresa email, si sa fie bifat ca vrea email DOB. 


Rapoarte:

Rapoartele sunt disponibile in fereastra Rapoarte:


(fereastra Rapoarte: meniu sus buton Rapoarte)

Rapoartele se filtreaza pe Doctor si interval de timp.

Raportul se afisarea pe ecran cu posibilitatea de printare la imprimanta (CTRL+P)
a unor situatii referitoare la veniturile realizate (sau programate), activitatea doctorilor, tiparirea chitantelor.
( pentru printare raport la imprimanta, dupa ce ati vizualizat raportul, apasati simultan tastete CTRL si P pentru meniul de printare)

La cererea clientului se pot realiza noi rapoarte.


Sfarsit prezenatre.