LaDent 7
Manual de utilizare 'salon epilare', v.106
28 noiembrie 2010
LaDent
Dupa instalare aplicatia poate fi pornita de la iconita 'Ladent7' creata pe ecran
(desktop).
Continuati lectura acestui manual de prezentare urmarind detalii in aplicatia pornita
pe calculatorul dvs.
Operare generalitati:
- aplicatia are meniul in limba romana: cititi cu atentie informatiile afisate in
fereastra si mesajele aplicatiei inainte de a apasa pe butoane;
- daca NU stiti cum sa faceti un anumit lucru in aplicatie NU experimentati: contactati
persoana care va asigura suportul si intretinerea aplicatiei pentru detalii;
- daca observati neregularitati in aplicatie NU le ignorati: contactati persoana
care va asigura suportul si intretinerea aplicatiei pentru a sesiza situatia intalnita;
Meniul aplicatiei se afla in partea de sus a ferestrei
LaDent:
(meniul aplicatiei)
Campul data calendaristica:
puteti schimba data calendaristica afisata in camp astfel:
- apasati pe butonul alaturat cu 3 puncte '...' (sau dati dublu-clic in campul data
calendaristica): se va descchide un CALENDAR unde alegeti in aceasta ordine: anul,
luna , ziua sia poi apasati OK
(calendar pentru alegere data calendaristica)
Campul lista:
Campurile lista se completeaza alegand o valoare din cele disponibile in lista.
Campurile lista au in partea dreapta un buton cu o sageata indreaptata in jos: de
la acest buton se deschide lista, apoi se alege o valoare din lista.
Daca stiti exact ce cautati in lista: puteti tasta direct in lista ce cautati si
lista se va deschide la cuvantul pe care il tastati.
Elemente Fereastra:
Fiecare fereastra a aplicatiei contine informatii si butoane.
Butoanele (2.) sunt operatii care se fac asupra informatiilor afisate: stergere,
adaugare, salvare, tiparire, inchidere fereastra (de la butonul 'usa deschisa cu
sageata')
Ferestrele pot contine si pagini (1.): in exeplu de mai sus paginile sunt 'date
persoana', 'fisa extra', 'date facturare'.
Daca dati clic pe numele unei pagini se va afisa informatia din acea pagina.
Pentru a selecta o anumita linie dintr-un tabel dati clic (1.) pe prima coloana
in dreptul liniei pe care doriti sa o selectati.
In partea din dreapta a ferestrei exista o bara cu un cursor (scrol vertical) (2.):
prindeti acest cursor cu mousul si trageti-l in jos (tineti clic apasat) pentru
a vedea toate informatiile afisate in fereastra.
Atentie unele ferestre au si cursol orizontal in partea de jos a ferestrei.
Pe bara de jos a ferestrei (3.) sunt informatii despre numarul de randuri continute
de fereastra: in exemplul de mai sus avem 703 randuri in baza de date si acum am
selectat (1.) randul 185.
Logare in aplicatie
Pe fereastra de logare sunt urmatoarele informatii (de sus in jos):
numele firmei (cabinet/clinica) asa cum este el configura in baza de
date la care sunteti conectat. Datele firmei se introduc in aplicatie , dupa logare
in aplicatie, la meniu sus Configurare / Intretinere / tab General / buton Date
firma... ;
doctorul implicit : alegeti aici doctorul pentru care faceti modificari
in aplicatie (acest doctor poate fi schimbat si dupa logare). Doctorii se introduc
in aplicatie, dupa logare in aplicatie, la meniu sus Configurare / Doctori;
parola de acces in aplicatie : implicit parola este cuvantul 'ladent'.
Parola se poate schimba, dupa logare in aplicatie, de la meniu sus Configurare /
Intretinere / tab General / buton 'Schimba parola...';
Data si ora calculatorului (nu se pot schimba din aplicatie, se schimba
din Windows)
Boton 'OK' , apasati pe el pentru a intra in aplicatie ;
Sectiunea 'Conectat la baza de date' afiseaza calea la baza de
date la care va conectati si un buton de unde puteti
schimba baza de date la care va conectati.
(fereastra Logon : meniu sus buton Logon)
in stanga jos este afisata data si numarul versiunii aplicatiei ;
in dreapta jos este link la pagina de internet a aplicatiei.
Clienti (fereastra)
In fereastra se introduc, modifica si vizualizeaza informatii despre clienti :
date de identificare, fisa extra, date facturare, imagini, programari, vanzari,
chestionar, fisa control / impuls.
Fereastra contine (de sus in jos si de la stanga la dreapta) :
buton actualizare fereastra,
, apasati acest buton
pentru a aduce ultimele informatii din baza de date in cazul unei configuratii in
retea ;
Campul 'Tastati numele si prenumele...' folosita pentru cautare rapida
client si adaugare rapida client nou ;
Buton '+ Adauga automat' : dupa ce ati introdus numele si prenumele
noului client in campul 'Tastati numele si prenumele...' apasati butonul '+ Adauga
automat' pentru a adauga automat noul client ;
Bifa 'Modifica' : daca este bifata atunci se pot modifica datele
afisate. Setarea implicita pentru aceasta bifa se face din meniu sus Configurare
/ Intretinere / tab Cabinet... / dreapta jos bifa 'Confirmare modificare date' ;
Buton 'Sterge contact' sterge clientul si toate informatiile lui :
date personale, poze, programari, istoric medical,...
Buton '+ Adauga contact nou' goleste fereastra pentru a introduce un
client nou ;
Buton 'Salveaza' salveaza datele afisate ;
Buton (cu sageata si usa deschisa) inchidere fereastra.
(fereastra Clienti : meniu sus buton Clienti)
Lista din stanga contine initial toti clientii din aplicatie. Dati clic pe
un client si datele lui vor fi afisate in fereastra.
Lista din stanga poate fi filtrata introducand o valoare in campul "tastati
aici contactul cautat..." si respectand criteriile stabilite prin cele doua
butoane de sus: "Numele si Prenumele" si "afiseaza ce contine...".
Butonul "Numele si Prenumele" indica faptul ca clientii sunt afisati in
lista cu numele si apoi prenumele. Apasand acest buton se schimba modul de afisare
in formatul "Prenumele si Numele" .
Butonul "afiseaza ce incepe cu..." indica modul in care se aplica filtru
asupra listei de clienti. Apasand acest buton se schimba modul de aplicare al filtrului
la "afiseaza ce contine...".
Semnificatie valori:
- "afiseaza ce incepe cu..." : lista de clienti va contine toti clientii
a caror Nume sau Prenume (in functie de valoare butonului "Numele si Prenumele")
incepe cu valoare introdusa in campul filtru.
- "afiseaza ce contine..." : lista de clienti va contine toti clientii
a caror denumire contine valoarea introdusa in campul filtru.
Campul de filtrare "tastati aici clientul cautat..." : introduceti aici
o parte din numele sau prenumele clientului cautat si apoi apasati tasta ENTER pentru
a obtine o lista de clienti ce corespunde criteriului de cautare.
Adaugare client nou:
(fereastra Clienti : meniu sus buton Clienti)
- (1.) deschideti fereastra Clienti: meniu sus buton 'Clienti' : pe fereastra 'Clienti'
efectuati urmatoarele
- (2.) apasati buton '+Adauga contact nou' (sus dreapta)
- (3.) introduceti NUMELE si PRENUMELE in campurile corespunzatoare
- (4.) salvati datele apasand butonul din dreapta-sus 'Salveaza'
- continuati sa introduceti celelalte date de identificare Client: CNP, adresa,
email, telefon,...
- salvarea datelor se poate face in orice moment apasand butonul din dreapta-sus
'Salveaza' (4.)
Dupa Salvare, Clientul nou apare in lista din stanga.
Informatiile despre client sunt afisate pe mai mult pagini, prezentate in continuare
:
- date personale
- fisa extra
- date facturare
- imagini
- retete
- programari (vizualizare)
- vanzari
- chestionar
- fisa control / impuls
Date personale (pagina)
Contine numarul fisei, date de identificare ale clientului, o poza.
(vezi imaginea de mai sus)
In partea de jos cele trei campuri 'Aminteste-mi' , 'La Data' si 'Notatie pentru
' se folosesc pentru a dauga o notatie in agenda doctorului. Completati aceste trei
campuri si apasati butonul alaturat cu clopotel pentru a adauga insemnarea in agenda.
Agenda se consulta din meniu sus buton Agenda.
Fisa extra
Contine alte informatii despre client: zonele care vor fi tratate
(selectati si deselectati din lista folosind mousul), fototip, culoarea ochilor,
culoarea parului, aspecte care trebuie luate in considerare in timpul tratamentului,
istoric medical.
Date facturare
Datele de identificare pentru facturare, daca este cazul.
Cautare client
Pe pagina Clienti in partea stanga este lista cu clientii existenti in baza de date.
Pentru a cauta un client exista
in partea stanga-sus (1) campul 'Cautare dupa..' unde puteti introduce o parte din numele/prenumele sau numarul de telefon al Clientului cautat, apoi ENTER : lista din stanga (3) va contine doar Clienti care se potrivesc criteriului introdus.
Butoanele (2):
'Numele si Prenumele' : modifica modul de afisare in lista Clienti (3)
'Afiseaza ce contine': se afiseaza Clientul daca numele+prenumele sau telefonul contine textul introdus in (1)
Imagini (pagina)
Fiecarui client i se pot asocia un numar nelimitat de imagini (radiografii).
Imaginile trebuie mai intai salvate pe calculator iar apoi asociate clientului.
In cazul unei configuratii a aplicatiei in retea imaginile (radiografiile) trebuie
puse intrun director vizibil in retea.
(pagina Imagini: meniu sus buton Clienti / pagina Imagini)
In partea superioara este afisata imaginea/radiografia in format micsorat.
Pentru a vedea imaginea in dedaliu apasati butonul alaturat 'Vizualizeaza'
Partea inferioara a ferestrei contine lista de imagini, pentru fiecare imagine asociata
clientului se introduce data realizarii imaginii iar sub data se scrie o descriere
a imaginii.
Programari (vizualizare) (pagina)
Contine o lista cu toate programarile existente pentru clientul respectiv.
Aici se poate doar consulta lista de programari, nu se pot face modificari sau adauga
noi programari de aici.
Pentru a adauga noi programari folositi butoul 'Programare' din meniul principal
de sus.
Facturi (Vanzari/Bonuri)
Contine istoricul vanzarilor catre client: lista cu toate FACTURI, BONURI si
descarcarile de gestiune (DG) emise clientului.
Fereastra Facturi (Vanzari) poate fi deschisa din doua locuri:
- meniu sus buton 'Facturi'
- meniu sus buton Clienti / alegeti un client in lista din stanga / schimbati pe pagina Facturi
(fereastra Facturi: meniu sus buton Facturi)
Bifa 'filtreaza client': daca e bifata puteti alege in campul 'Client' un client
si se vor afisa doar documentele clientului selectat.
Daca nu bifati 'filtreaza client' atunci in fereastra sunt afisate toate documentele
existente in aplicatie, documentele tuturor clientilor.
Bifa 'doar cele neplatite': daca este bifata va afisa doar documentele cu rest de
plata diferit de 0 (zero).
Pentru a edita un documetent:
selectati linia cu documentul (cum selectati: clic pe prima coloana pentru a muta
cursorul pe coloana dorita), apoi apasati butonnul de jos 'detalii...'
sau
dati direct dublu clic in una din coloanele data, 'serie si nr. doc.', descriere,
moneda.
Dublu clic in coloana Client deschide fereastra Clienti cu informatiile clientului
respectiv.
Dublu clic in una din coloanele 'Total' sau 'Rest plata' va deschide fereastra 'Incasare/plata':
unde se introduc incasarile pentru documentul selectat.
Pentru a adauga, modifica, incasa, tipari un document folositi butoanele din partea
de jos a ferestrei.
Pe fereastra Facturi, buton jos '+ adauga BON': se va deschide fereastara
'Emitere document':
(fereastra 'Emitere document': meniu sus buton Clienti / pagina Vanzari
/ buton jos '+ adauga BON'')
Pe fereastara 'Emitere document' : adaugati articol pe bon alegand articol din lista
'Articol' si apasati butonul '.+.'
ATENTIE: lista de articole este filtrata in functie de alegera dvs prin
selectia "stocabil" sau "serviciu" : lista articole va contine
produsele stocabile (introduse in gestiune prin RECEPTII, su servicii: articole
definite ca 'SERVICIU' in fereastra ARTICOLE)
Dupa selectarea unui ARTICOL si apasarea buton '.+.' articolul este adaugat in partea
de jos a ferestrei unde introduceti cantitatea si pretul.
Pentru tiparire BON la casa de marcat :
(se poate Tipari si de la fereastra Facturi, ultimul buton jos-dreapta 'print Bon Fiscal')
apasati buton 'Printeaza' , apare fereastra
de incasare (bonul se incaseaza automat la tiparire, pentru incasare alegeti modul
de plata) :
(atentie: daca bonul este deja incasat, atunci se considera ca el a fost deja tiparit la casa de marcat si va apare un mesaj de avertizare: daca stiti sigur ca bonul nu a fost deja tiparit la casa de marcat confirmati tiparirea bon.)
(fereastra 'Mod incasare BON')
In fereastra 'Mod incasare BON' alegeti modul de incasare apoi tipariti bonul apasand
pe buton 'Tipareste BON' .
Adaugare / tiparire Factura si BON
Pe scurt:
* datele de facturare Client se completeaza pe Clienti / pagina Date facturare:
- se poate factura pe un Tert deja existent in baza de date, daca se alege valoare in campul 2 'Factureaza pe';
sau
se pot completa direct datele de facturare in campurile client/ CUI/ ..
* se adauga o Factura pe Client: meniu sus Clienti / alege Clientul in lista stanga / pagina Facturi (acum sunteti pe 'Client-Facturi') / buton '+ adauga factura';
* se tipareste Factura la imprimanta (formular de factura):Client-Facturi / selectati (cu click) factura pe care doriti sa o printati / tipariti factura la imprimanta prin click pe buton jos 'print FC / DG';
* se tipareste bon la casa de marcat: se tipareste Factura ca 'Bon fiscal' la casa de marcat (se incaseaza si se tipareste): Client-Facturi / selectati (cu click) factura pe care doriti sa o printati ca bon fiscal / click pe buton jos 'print BON fiscal';
Pentru a adauga un 'Card fidelizare' pe un Client: trebuie sa treceti Seria-numar si Data card pe Client in pagina 'Date facurare':
Cum functioneaza cardul de fidelizare:
Daca Clientul are completat 'Card fidelizare' si 'din data', atunci unele vanzari aduc Clientului puncte de fidelizare. Clientul poate folosi punctele cumulate pt a achizitiona unele produse.
Care produse vandute aduc puncte de fidelizare: orice vanzare aduce Clientului puncte de fidelizare = 1% din valoarea vanzarii.
Punctele de fidelizare sunt vizibile pe pagina Fidelizare: unde fiecare linie din tabel reprezinta o vanzare si numaru de puncte obtinute.
'+ ADD puncte': se adauga puncte de fidelizare pe Client, daca se doreste sa se corecteze numarul de puncte;
'- MINUS puncte' sterge (consuma) puncte de fidelizare: daca Clientul doreste sa primeasca produse/servicii in schimbul punctelor de fidelizare : apasati butonul '- MINUS puncte' din partea de jos.
In campul Articol selectati produsul care se ofera in schimbul punctelor: aici vor fi disponibile doar Articolele care se pot achizitiona cu numarul de puncte disponibile pe Client: ex: dca Clientul are 10 puncte de fidelizare, atunci lista Articol va contine doar produsele cu pret sub sau egal cu 10 puncte fidelizare.
Daca se doreste doar o corectie la punctele Clientului, atunci Nu se alege un Articol, si se completeaza 'Puncte (-)' si Descriere, cu semnificatia: scadem de la Clientul X un numar Y de puncte pt ca [descriere].
Cum configuram cate puncte de fidelizare valoreaza un produs (disponibil in campul 'Articol' : in lista de articole meniu sus Articole:
... dati scrol in dreapta de la bara de jos, apoi urmariti numarul de puncte din coloana Puncte: in ex. de mai sus: 'Emulsie hidratanta pt fata si corp 50 ml' poate fi achizitionata cu 15 puncte fidelizare.
Programare clienti
Programarea clientilor se urmareste pe Doctor si Cabinet(scaun).
Programarile existente sunt afisate pe interval de o saptamane, permitand o vedere
de ansamblu asupra timpului liber.
Fiecarui doctor din cabinet i se poate asocia o culoare.
(fereastra Programare clienti: meniu sus buton Programare Clienti)
In coltul sus-stanga este butonul de actualizare fereastra,
apasati acest buton pentru a aduce ultimele informatii din baza de date in cazul
unei configuratii in retea.
Programarile existente pot fi afisate filtrat pe Cabinet (Scaun) sau pe Doctor.
Pentru a schimba filtrul marcati optiune dorita Cabinet (Scaun) sau Doctor, apoi
alegeti scaunul sau doctorul dorit in campul alaturat.
Pentru a vizualiza programarile in alt interval calendaristic (alta saptamana),
apasati butoanele cu sageti de sub data calendaristica: vor fi afisate programarile
pe interval de o saptamana incepand cu data selectata.
Pentru a schimba manual data selectat dati dublu-clic in campul data calendaristica.
Tiparirea programarilor: se vor tipari programarile doctorului selectat pe intervalul
de timp cuprins intre cele doua date calendaristice afisate inpartea de sus a ferestrei.
Pentru a tipari programarile apasati pe butonul cu imprimanta.
(partea de sus din fereastra Programare clienti: meniu sus buton Programare Clienti)
Ultimul buton de sus, usa cu sageata, inchide fereastra.
Pentru a adauga o programare sau pentru a consulta detaliile despre o programare,
in fereatra Programari de mai sus, dati dublu-clic in campul (celula) unde doriti sa faceti programarea
apoi selectati intervalul orar pentru care este programarea :
(detalii/adaugare Programare: meniu sus buton Programare Clienti / dublu-clic in
orice celula)
Daca doriti sa faceti o programare pentu un client care nu este inca introdus
in aplicatie, nu trebuie sa reveniti la fereastra Clienti. Noul client poate fi
introdus in aplicatie si din fereastra de mai sus (fereastra adaugare programare):
introduceti numele si prenumele noului clienti in campul 'Pacient' si apasati ENTER
sau clic pe butonul alaturat
, noul client va fi automat
adaugat si se va deschide fereastra Clienti cu noul client pentru a introduce detalii
... dupa inchiderea ferestrei Clienti reveniti la fereastra de adaugare programari.
La adaugarea unei programari aplicatia verifica daca exista suprapuneri peste alte
programari existente in acelasi cabinet/scaun pe acelasi interval orar. Daca exista
suprapuneri un mesaj de avertisment este afisat (vezi imaginea de mai sus). Acest
mesaj de avertisment suprapunere programari poate fi deactivat din meniu sus Configurare
/ Intretinere / tab Cabinet... / dreapta jos bifa 'Avertisment suprapunere programari...' ;
Stergere programare:
(detalii stergere Programare: meniu sus buton Programare Clienti /
dublu-clic in orice celula)
Pentru a sterge o programare,
- deschide programarea cu dublu-clic in celula cu programarea: se va deschide fereastra
cu detaliile programarii (vezi imaginea de mai sus)
- selecteaza linia cu programarea
- apasati butonul Sterge
Dimensiunea ferestrei in care sunt afisate programarile este reglabila:
modificati inaltimea si latimea unei celule din tabelul de programare ,
marimea caracterelor, tipul cararacterelor si numarul de caractere afisate intro
celula din tabelul de programare, toate acestea din din meniu sus Configurare /
Intretinere / tab 'Programare Panoramic';
modificati numarul de intervale orare (randuri orizontale) afisate
in tabelul de programare din meniu sus Configurare / Intretinere / tab Cabinet...
/ buton 'Intervalele de programare ...' bifati pe colaona 'Panoramic ?' doar
intervalele orare care doriti sa fie vizibile pe fereastra de Programari :
ATENTIE
debifati doar intervale orare aflate la extremitatea listei, de exemplu ora 7 si
21 .
NU DEBIFATI intervale orare din mijlocul listei, de exemplu ora 10, 11 .. deoarece
atunci nu veti mai vedea programarile de la aceste ore !!
Pentru orele de la inceputul si sfarsitul listei programarile se comaseaza si sunt
vizibile in primul interval orar disponibil.
Programare - adaugare Operator/Doctor
Atentie operati cu atentie!
Meniu sus Configurare / Intretinere / pagina Cabinet si Tehnician / buton Doctori/Operatori
Daca doriti sa vedeti/modificati datele unui operator existent: selectati-l in lista de sus 'Cauta';
Stocul unui Articol poate fi consultat:
- in fereastra Articole (stocul global al acelui articol);
- in fereastra Recepti, la detaliile receptiei, aici se vede stocul articolului
respectiv pe acea receptie
- in Rapoartele de Stoc
Configurarea serie numar documente (factura, bon, receptie, chitanta) se face din
meniu sus Configurare / Intretinere / pagina 'Facturare/Gestiune' / sectiunea jos
'Chitanta si Receptie':
(configurare: meniu sus Configurare / Intretinere/ ...
)
Articole
Meniu sus buton Articole: lista cu articolele care se pot vinde: servicii sau stocable.
In partea de sus se poate filtra dupa Grupa articole si denumire, pt a gasi un articol mai repede;
Coloana Reteta descarcare de gestiune: articolul poate avea o reteta, cu semnificatia: daca se vinde/foloseste articolul atunci TOATE articolele de pe Reteta sunt scoase din gestiune; apasati pe butonul .R. pt a vedea Reteta asociata articolului.
Coloana Stoc total gestiune: arata stocul acelui articol: pt actualizare stoc apasati butonul .s.
Pt actualizare stoc TOATE articolele din lista apasati butonul de jos 'calcul stoc toate articolele';
Scrol dreapta pt a vedea si ultima coloana 'fidelizare' cu pretul in puncte de fidelizare al articolelor.
Receptii
Fereastra receptii contine lista de receptii introduse in aplicatie.
(fereastra
Receptii : meniu sus Receptii)
Bifa 'filtreaza furnizor': daca e bifata puteti alege in campul 'Furnizor' un furnizor
si se vor afisa doar documentele furnizorului selectat.
Daca nu bifati 'filtreaza furnizor' atunci in fereastra sunt afisate toate receptiile
existente in aplicatie.
Bifa 'doar cele neplatite': daca este bifata va afisa doar receptiile cu rest de
plata diferit de 0 (zero).
Pentru a edita un documetent:
selectati linia cu documentul (cum selectati: clic pe prima coloana pentru a muta
cursorul pe coloana dorita), apoi apasati butonnul de jos 'detalii...'
sau
dati direct dublu clic in una din coloanele data, 'nr. receptie', document intrare,
observatie.
Dublu clic in coloana Furnizor deschide fereastra cu informatiile furnizorului respectiv.
Dublu clic in una din coloanele 'Total' sau 'Rest plata' va deschide fereastra 'Incasare/plata':
unde se introduc platile pentru documentul selectat.
Pentru a adauga o noua receptie:
- apasati butonul de jos '+ adauga...' : se deschide fereastra 'Receptie marfa'
- completati campurile din antetul receptiei si apoi apasati butonul 'Creaza receptie':
in partea de jos a ferestrei var apare randurile receptie unde completati articolele
receptionate cu detaliile legate de pret si cantitate. Dupa introducerea fiecarei
linii in receptie apasati butonul din dreapta '.s.' pentru a calcula si salva stocul
articolului receptionat.
(fereastra
Receptie marfa : meniu sus Receptii / buton jos '+ adauga ...')
Coloana 'Denumire articol' contine toate articolele Stocabil (cu coloana serviciu
NE bifat introduse in fereastra ARTICOLE).
Butonul de jos 'stoc receptie' va recalcula stocul pentru toate articolele din receptia
afisata.
Adaugare plata pentru receptie: aplicatia permite urmarirea platilor pe care le
faceti in contul furnizorilor (receptiilor).
Pe fereastra Receptii, buton 'Incasari' sau dublu clic pe coloanele Total sau Rest
Plata va deschide fereastra Incasari/Plati unde sunt platile efectuate in contul
receptiei selectate.
Receptii actualizare stoc
Pentru a actualiza la dvs stocul acticolelor, trebuie sa introduceti o RECEPTIE care va contine ARTICOLELE primite pe ultima factura.
Mai intai asigurativa ca aveti in aplicatie introduse Articolele de pe factura: deschideti fereastra Articole (meniu sus buton Articole) si asigurativa ca fiecare articol de pe Factura exista si in aplicatia Ladent in lista de Articole.
Daca aveti pe Factura un Articol care nu exista in aplicatia Ladent, atunci va trebui sa-l introduceti in lista de Articole: in fereastra Articole, in partea de jos, apasati buton '+ Adauga artiol nou' apoi introduceti articolul pe linia noua adaugata in Tabel: completati coloanele Articol , Cod articol, coloana 'Serviciu' ramane NEBIFATA daca este articol stocabil, Pret vanzare fara tva si Unitate masura.
Dupa ce v-ati asigurat ca exista in Ladent toate articolele de pe Factura, puteti continua cu introducerea Receptiei:
Pentru introducere Receptie deschideti din meniu sus buton Receptii, apoi buton de jos '+ adauga ...': se va deschide fereastra 'Receptie marfa':
Completati doar campul Observatie
sau
selectati Furnizorul, completati cu numarul facturii pe care o introduceti,
si
apasati in dreapta 'Creaza receptie': receptia va fi creata, si acum trebui sa adaugati liniile receptiei: fiecare linie de pe Factura, pt articolele cu stoc, va deveni o linie in Receptie:
Selectati artcolul, cantitatea, si preturile conform facturii.
Pentru adaugare nou Articol pe Receptie: folositi butonul de jos 'Adaugare articol'.
Dupa ce ati introdus TOATE articolele, apasati butonul de jos 'stoc receptie': acest buton reactualizeaza stocul: coloana din dreapta 'Stoc' va avea valori diferite de zero.
Apoi pentru a inchide Receptia apasati bonul de jos 'Salveaza receptie' si apoi buton din dreapta cu usa-si-sageata.
Puteti oricand reveni sa corectati o receptie: redeschideti o receptie cu dublu-click in tabelul de Receptii.
Adaugare Articol pret cu TVA pe BON
Cand adaugati un articol pe bon, Articolul este adus cu pretul de baza FARA TVA, configurat in tabela Articole.
Daca doriti sa faceti o vanzare cu un pret diferit de pretul de baza, puteti sa schimbati pretul CU TVA cand adaugati articolul pe Bon, exemplu:
Dupa ce adaugati artiolul pe bon, si introduceti cantitatea, puteti sa schimbati pretul apasand pe butonul din dreapta (buton 'cu sageata' <- ) :
Se deschide fereastra 'Valoare cu TVA', unde introduceti noul pret:
Dupa introducere nou pret valorile sunt recalculate:
Repetati pasii pentru fiecare articol introdus pe bon, daca doriti sa schimbati pretul.
Registru casa
Registru casa se deschide din meniul de sus buton 'Registru casa'.
Registru casa contine incasarile in numerar (pentru facturi si bonuri) si platile
adaugate direct in registru de casa (platile inregistrate in contul Receptiilor
nu sunt automat preluate in registru de casa).
(fereastra
Registru casa : meniu sus Registru casa)
Folositi sagetile de sub 'Data registru casa' pentru a schimba ziua afisata, sau
dati dubli clic in campul 'Data registru casa' pentru a alege din calendar ziua
dorita.
Cum functioneaza:
- vizualizati ziua dorita;
- faceti corectii adaugand bani in casa (prin Operatii cu semnul +) sau scazand
bani din casa (prin Operatii cu semnul -);
- cand Soldul zilei este corect inchideti ziua de la buton 'inchide ziua';
- o zi inchisa nu mai poate fi modificata decat dupa redeschidere;
- dupa ce ati inchis ziua treceti la ziua urmatoare folosind sagetile de navigare;
- tipariti Registru casa pentru ziua respectiva de la butonul 'Tipareste'
Rapoartele sunt disponibile in fereastra Rapoarte:
(fereastra
Rapoarte : meniu sus Rapoarte / pagina Facturare)
Fiecare camp de filtrare este numerotat, exemplu:
(4) Din data;
(5) Pana la data;
(1) Client.
Fiecare raport are alaturat informatii despre filtrele care se aplica lui, exemplu
raport 'Gestiune iesiri (4-5)(7)' : raportul 'Gestiune iesiri' este filtrat pe intervalul
(4)Din data (5)Pana la data si pe (7)Articol;
raportul 'Stoc articol la data...'(4): raportul 'Stoc articol la data...' este filtrat
pe (4)Din data.
Raportul se afisarea pe ecran cu posibilitatea de printare la imprimanta (CTRL+P)
( pentru printare raport la imprimanta, dupa ce ati vizualizat raportul, apasati
simultan tastete CTRL si P pentru meniul de printare)
La cererea clientului se pot realiza noi rapoarte.
raportul 'Facturi emise in perioada...'
este lista de facturi emise in perioada de timp selectata
raportul 'Sume incasate in perioada...'
tabel cu sumele incasate in perioada filtrata, contine si documentul si clientul
incasari grupate in functie de modul de incasare: numerar sau card(banca)
raportul 'Sume scadente si neplatite la date de... '
lista cu documentele (factura, bon) cu rest de plata si scadente la data filtrata
raportul 'Sume de incasat pana la data de... '
lista cu documetele (factura, bon) cu rest de plata si scadente pana la data filtrata
raportul 'Fisa client (facturi si incasari)'
lista clientilor cu facturi si bonuri emise in perioada filtrata, afisare solf pe
client
raportul 'Fisa furnizor (receptii si plati)'
lista cu receptiile facute in perioada filtrata: urmareste plata receptiilor catre
furnizor
raportul 'Gestiune zilnica / intrari si iesiri'
intrarile si iesirile de articole din perioada filtrata
raportul 'Clienti noi in perioada (geografic)'
lista cu clientii introdusi cu 'data evidenta' in intervalul filtrat (grupati pe
judet si localitate)
raportul 'Vanzari articol (toate)'
lista cu articolele vandute in perioada filtrata
raportul 'Vanzari client (clasament)'
lista clienti ordonata descrescator dupa valoare vanzari pe perioada filtrata (top
clienti vanzari)
raportul
'NOMAS analiza vanzari ZILNIC'
Se gaseste pe pagina DIVERSE.
z1.Configurati mai intai zilele libere, buton '.Zile libere.'
z2.Apoi dati 'Calcul ZI' pentru a numara vanzarile pe intervalul filtrat,
z3.apoi buton 'NOMAS analiza vanzari ZILNIC' pentru a afisa raportul.
Daca doriti sa revedeti raportul, si nu doriti renumararea vanzarilor (deoarece
stiti ca nu sau facut vanzari noi intre timp) executati direct pasul z3.
Daca ati facut modificari in baza de date (vanzari noi) si doriti sa actualizati
raportul: reluati de la pasul z1.
Datele din raportul ZILNIC sunt apoi folosite la raportul LUNAR, deci inainte de
a vizualiza raportul LUNAR rulati raportul ZILNIC daca au intervenit schimbari in
baza de date care poate influienta raportul.
Semnificatia coloane:
- trebuie configurate zilele libere
nr. clienti:
Numarul total de clienti din ziua respectiva (inclusiv cei care fac teste)
este considerat client pe ziua respectiva daca are un document adaugat pe pagina
VANZARI, cu data din ziua respectiva R: in aceasta rubrica trebuie sa avem nr total
de clienti din ziua respectiva (clienti platitori, clienti care au facut doar TESTARE
si clienti care au efectuat tratament gratuit in baza unui VOUCHER); trebuie sa
ii putem identifica si pe cei care au facut doar TESTARE sau au beneficiat de VOUCHER,
deci sunt clienti pt care nu a fost emis niciun document de vanzare
Aici numar doar clientii care AU CEL PUTIN O epilare, rejuvenare, testare sau voucher.
daca cumpara doar o crema, CLIENTUL NU este numarat in aceasta coloana? R: in aceasta
rubrica vor aparea doar clientii care au efectuat un tratament platit de epilare
sau rejuvenare, cei care au facut o TESTARE si cei care beneficiaza de un VAUCHER
gratuit; cei care cumpara creme se vor regasi in coloanele O si P
nr.testari:
clienti care au doar TESTARE in ziua respectiva, daca a fost pt TESTARE si acumapart
si o crema.. Atunci nu apare in acesta coloan, ci in coloana F ? R: aici trebuie
sa apara NUMAI clientii care au facut TESTARE, indiferent daca au cumparat sau nu
crema; daca acesta achizitioneaza o crema, el se va regasi in coloanele O sau P
aici este numar clienti care au TESTARE, indiferent daca au sau nu altceva cumparat
in acea zi R: da
vaucher:
Clienti cu vaucher beneficieaza de tratament gratuit; vor fi evidentiati
in program prin creearea unor produse cu denumirea "Voucher epilare.."
clienti care au in ziua respectiva vandutr un articol VOUCHER ? R: VOUCHER-ul este
oferit de noi anumitor persoane, in scopuri promotionale; in baza acestuia, respectivii
beneficiaza de tratament gratuit; noi vom evidentia acest serviciu prin creearea
unui produs "VOUCHER epilare etc", atat pentru a putea realiza descarcarea
de gestiune cat si pt a avea o evidenta a acestor tratamente gratuite; programul
va trebui sa identifice clientii din ziua respectica care au in dreptul serviciilor
prestate de noi produsul "VOUCHER epilare..."
nr. clienti platitori:
Aceasta coloana trebuie sa evidentieze numarul de clienti pentru care s-a emis bon
fiscal, deci auplatit (servicii sau produse)
aici toti clientii care au platit (au bon sau factura) pe un artiocol din grupele
EPILARE si REJUVENARE (in aceste grupe NU veti include articolele TESTARE si VOUCHER)
R: da
nr. zone platite:
Va trebui sa grupam ARTICOLELE in GRUPE de ARTICOL: sa cream o grupa FOTOEPILARE
si o grupa REJUVENARE, pt a putea numara cate articole sau vandut din fiecare grupa,
in ziua respectiva R: e ok
valoar ein lei:
Totalul incasarilor din ziua respectiva NUMAI pentru tratamente (epilare si rejuvenare)
crema faciala:
Numar total de CRÈME FACIALE vandute in acea zi
vom avea si o grupa de articole CRÈME FACIALE si voi numara tot ce aveti vandut
in aceasta grupa R: ok
raportul
'NOMAS analiza vanzari LUNAR'
Se gaseste pe pagina DIVERSE.
l1.Rulati mai intai raportul 'NOMAS analiza vanzari ZILNIC' pentru a avea datele
necesare.
Datele din raportul ZILNIC sunt apoi folosite la raportul LUNAR, deci inainte de
a vizualiza raportul LUNAR rulati raportul ZILNIC daca au intervenit schimbari in
baza de date care poate influienta raportul.
l2.Apoi dati 'Calcul LUNAR' pentru a numara vanzarile pe intervalul filtrat,
l3.apoi buton 'NOMAS analiza vanzari LUNAR' pentru a afisa raportul.
Daca doriti sa revedeti raportul, si nu doriti renumararea vanzarilor (deoarece
stiti ca nu sau facut vanzari noi intre timp) executati direct pasul l3.
Daca ati facut modificari in baza de date (vanzari noi) si doriti sa actualizati
raportul: reluati de la pasul z1.
Semnificatia coloane: la fel ca si la raportul zilnic.
Meniu sus Rapoarte / pagina Diverse / 2. selectati perioada in filtrul (4) si (5) / apasat butonul 3 pt deschidere raport 'Pacienti noi in perioada...
Raportul va fi afisat pe ecran: acum el trebuie exportat/convertit in fisier EXEL si trims pe email la Marcheting:
Pentru conversie in EXCEL aveti sus in meniu buton de conversie in EXCEL:
raportul
Vanzari articol (toate)
Meniu sus Rapoarte / pagina Facturare / 3. selectati perioada in filtrul (4) si (5) / apasat butonul 4 pt deschidere raport 'Vanzari articole (toate)'
Raportul va fi afisat pe ecran: acum el trebuie exportat/convertit in fisier EXEL si trims pe email la Marcheting:
Pentru conversie in EXCEL aveti sus in meniu buton de conversie in EXCEL:
Copie de siguranta a datelor
Defectiuni ale calculatorului pot duce la pierderea
definitiva a datelor aplicatiei.
Prin utilizarea functiei "Copia de siguranta"
nu se garanteaza 100% siguranta datelor introduse in aplicatie.
(fereastra Backup : meniu sus Configurare / Copie de siguranta date ...)
Daca bifati 'realizam
copie de siguranta automat ...' o copie de siguranta va fi creata automat la fiecare logare/deschidere a aplicatiei.
Aceasta copie de siguranta este pe calculatorul dvs si poate fi folosita
in cazul in care ulterior datele se deterioreaza.
Pentru a
Pentru a crea o copie de siguranta manuala, apasati butonul 'Realizeaza copie de
siguranta, acum...' , apoi alegeti locul, directorul unde doriti sa creati aceasta
copie de siguranta: recomandam realizarea copiei de siguranta
alt suport extern (CD, DVD, hard disk, stick de memorie,...)
sfarsit prezentare.
www.ladent.ro